Votre voix compte !
Les membres de la communauté comprennent les patients, les clients, les familles, les soignants et les citoyens. Les voix des membres de la communauté apportent une contribution cruciale au succès de l’équipe Santé Ontario de Frontenac, Lennox et Addington (ÉSO FLA).
Le ÉSO FLA a engagé les membres de la communauté pour concevoir conjointement un système de santé et de bien-être plus équitable.
Intéressé par le bénévolat ?
Nous aimerions avoir de vos nouvelles !
Two types of community member volunteers
Associate Community Members:
volunteer with the FLA OHT on an as-need basis for engagement, sharing their lived experience, interests, skills and abilities. These members:
- Have no commitment to attend monthly meetings.
- Contribute experience and knowledge through other opportunities.
- Participate through surveys/focus groups and other opportunities
- Are invited to Partnership Council's Town Hall meetings
Community Council Members:
volunteer with the FLA OHT group for a two-year term, attending monthly meetings, and sharing their lived experience, interests, skills, and abilities. These members play:
- An advisory role to FLA OHT leadership - keeping the patient experience at the forefront of discussions and organizational expectations.
- A role engaging in early planning and co-design of our OHT work, with an equal voice at the table.
Learn more about the Community Council
Welcome Package
A Welcome Package is available for new members of the FLA OHT Community Council. It will provide information of who we are and how you can contribute to building a new health-care system.
Meet the Co-chairs
Community Council is co-chaired by two dedicated community members, who have both been involved in health care for many years - Allan Katz and Dorothyanne Brown.
Principles and Values
The Community Council upholds many principles and values in all the work they do. These include being inclusive, collaborative, respectful, transparent, and much more.
Engager divers membres de la communauté
Membres de la communauté autochtone
Nous nous engageons à collaborer de manière positive avec les peuples autochtones et les membres de la communauté, en utilisant les enseignements et les outils autochtones dans notre travail, en intégrant les suggestions de la communauté et en établissant des partenariats plus solides.
Membres de la communauté francophone
Nous engageons régulièrement la communauté francophone et incluons leurs expériences dans le but d’éliminer les barrières linguistiques aux soins et de bâtir un système de santé et de bien-être accessible à tous.
Nous avons développé une stratégie de traduction en français et un lexique avec nos partenaires francophones pour faciliter notre engagement.
Membres de la communauté méritants d’équité
Nous travaillons à rendre les soins de santé accessibles à tous de manière à répondre à leurs besoins, à respecter leurs préférences culturelles et linguistiques et à éliminer les obstacles aux soins. Nous travaillons avec le le Comité d'impact collectif sur l'itinérance pour apprendre des personnes en situation d'itinérance chronique.
Engager les communautés
La Dre Eva Purkey a donné une conférence révolutionnaire sur ses recherches sur les expériences et les besoins des personnes issues de communautés marginalisées. Elle a discuté de sa vision de la manière dont les universités peuvent s’associer aux communautés pour améliorer la vie et le bien-être des gens. Regardez la vidéo pour voir comment son travail essentiel ouvre la voie à la transformation communautaire.
Journey mapping community member access to care
What is journey mapping?
This visual engagement tool is used to better understand a person's experience. Journey mapping captures the environmental and contextual factors experiences when accessing simple or complex health care. The learnings from this tool can streamline processes, reduce wait times, and ultimately improve patient outcomes.
Study results: primary care access for those without a provider
We conducted a study on journey mapping of an unattached person’s access to primary care. Journey mapping is a visual engagement tool that provides a holistic picture of a person’s experience of accessing primary care, in this case.
Study results: primary care access for those with a provider
We conducted a study on journey mapping of an attached person’s primary care visit. Journey mapping is a visual engagement tool that provides a holistic picture of a person’s experience of accessing primary care, in this case.